!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Runmarö Bredband

Drift och felanmälan

 

Felanmälan

Vart vänder jag mig om det är något problem?

Kontakta din tjänsteleverantör såsom Bahnhof, Telia, Tyfon, Viasat eller liknande i första hand.

Om de inte kan avhjälpa felet kontaktar de kommunikationsoperatören Zitius, som är ansvarig för driften av RBEF:s nät. Vid behov kontaktar Zitius RBEF om det är problem i vårt passiva nät.

Zitius har en drift-sida där man kan se var det är störningar samt även planerade driftavbrott.

Tänk på att du kan ha olika leverantörer av internet, TV eller telefoni. Kontakta i första hand den leverantör som levererar tjänsten som krånglar.

Bredbandskollen kan ofta ge en indikation på hastigheten i din uppkoppling.

Glöm inte att även skicka en kopia till RBEF så att vi är uppdaterade!

Exempel

Du har Telia som bredbandsleverantör och en TV-box från Viasat

  • Om du har problem med TV men inga problem att surfa på internet så kontaktar du Viasat.
  • Om du har problem med allting på internet - om tex surfning och epost går långsamt eller det blir störningar så kontaktar du Telia. När varken tjänsteleverentören eller kommunikationsoperatören kan lösa problemet går de vidare till RBEF för att se om störningen ligger i vårt passiva nät. 
  • Slutligen - skicka en kopia till RBEF - tack!

 

Visa status:






Filtrera översikt

Exportera till Excel